Edwin-Els.reismee.nl

Universal Studio's

Vandaag was het filmdag!

We hadden gepland dat we naar het theme park van de Universal Studio's wilden gaan vanaf dat we wisten dat we naar LA zouden komen. Dus vandaag was het zover.

Er was maar één minpuntje aan onze dag en dat was het weer. Het regende... maar het stoorde ons in het geheel niet. Wat vakantie hebben al niet kan doen he, thuis zouden we er over zitten zagen hebben.

Vandaag zijn we niet met een Yellow Cab op verplaatsing gegaan, maar hebben we de metro door LA genomen. Dat was toch wel een heel eindje, maar snel dat die metro ging, amaai, een groot verschil met die van Antwerpen.

In het park mochten we direct binnen, want we hadden onze tickets thuis al 'online' gekocht en afgeprint, alsook onze 'Front Line pass'. Dus niet achteraan in de rij aanschuiven, maar langs een korter weggetje iedereen voorbij steken en op de beste plaatsen gaan zitten... maar ja we hebben er dan ook wat meer voor betaald dan de anderen, maar het is zeker aan te raden.

Onze eerste attractie was 'Shrek in 4D'. Dat was echt een geweldig begin van de dag. Thuis hadden we nog net Avatar in 3D gezien, maar dit was echt veel beter. Beter schermkwaliteit waardoor de 3D-beelden echt duidelijk waren en het 4D-effect was ook geweldig, shaken in je stoel bij een achtervolging, nat worden als 'Donkey' aan niezen was... fantastisch echt waar... het stukje waar ze die spinnen in 3D gaven was wel wat minder, daar heb ik wijselijk mijn ogen gesloten toen het leek alsof er honderd op mijn gezicht kwamen zitten :-)

Daarna hebben we de 'Studio tour' gedaan. Met een busje en een gids door heel het park van Universal. Zeker de moeite. We mochten niet binnen op een set in werking (daarvoor moest je de VIP-pas kopen), maar we hebben toch heel wat dingen gezien: hoe ze sommige filmset opbouwen, hoe special effect met auto's in elkaar zitten, bepaalde 'oude' sets uit wat films gezien, zoals o.a. de set van de vliegtuigcrash in 'War of the Worlds'...

Het volgende was 'the Simpsons Rides'. Daar heb ik gegild als nooit te voren. Als we er achteraf over nadenken dan weten we dat het bakje waar we in zaten enkel even omhoog ging en daarna wat links en rechts bewoog, maar het leek door het inmens grote scherm alsof we van super hogeroetsjbanengingen, dat we opgegeten werden door een nucleair vergrootte Maggie... Het was echt een geweldige ervaring.

Daarna ging onze tocht verder door het park en vier lange roltrappen brachten ons naar een lager deel van de heuvel waar we nog een aantal heel leuke attracties hebben gedaan. 'The Mummy Ride' die kort maar super krachtig was, een snelle roetsjbaan, die eerst vooruit ging en daarna terug achterwaarts. Heel leuk, zeker om weer een keertje goed te gillen, alleen wat minder voor je hoofd dat overal tegen botst. Een geweldig komische show over de Special Effects die gebruikt worden in films. Een vuurdemonstratie zoals in de film Backdraft gebruikt werd. En een ontmoeting met de supergrote T-rex in Jurassic Park Ride. Een steile daling met onze bootje zorgde daar weer voor het nodige gegil, waardoor ik echt wel last kreeg van pijnlijke stembanden. :-)

Terug boven op de berg, langs de vier steile roltrappen, hebben we nog genoten van de 'Terminator 2 : 3D'show. En even later van het werk van een aantal stuntmannen in 'Waterworld'.

Het was echt een geweldige dag. De regen heeft ons niet veel last bezorgd omdat veel attracties binnen waren en we zo wat buien hebben ontlopen en anders konden we gaan schuilen in één van de vele winkeltjes. Waar we ons natuurlijk dan weer goed hebben laten gaan. Wat voor ons zelf, maar ook een super leuk kadootje voor een klein meisje dat we na onze reis gaan mogen bezoeken. (Ilse houdt je al maar klaar he, want dit ga je leuk vinden, alle dat hopen we toch :-) )

Na het het park hebben we nog wat voort gewandeld en gewinkeld in de super gezellige winkelstraat in Universal City, maar daarna was het toch tijd om terug richting ons hotel te gaan.

We hebben hier ook nog ons rondje gedaan om foto's te trekken en later nog iets gaan drinken in de bar. Nu nog even ons verslagje en wat foto's en onze dag zit er op. We hebben het dus wat langer kunnen rekken dan gisteren en hopen dat we vannacht kunnen doorslapen, want vorige nacht zijn we vaak wakker geworden. Morgen is het de grote dag om op cruise te vertrekken.

veel groetjes allemaal!

ps een link naar foto's van onshttp://www.mthollywood.photogra.com/index.cfm?p=l-pro&buy=&OP=&dpath=2010_03_05&dID=_&IName=t_3500127.jpg&iselects=00127&ImageID=0127&returnto=&D=mthw&upath=\ImgDisk3\MTHW\10-03-06_01-36-42_MTHW/&udp=\\photonasbak\static3$&barcodeid=MYST3AD6A91

ma en pa r

wij wensen jullie een goede vaart
geniet ervan

groetjes m&p

Kiek Carine

Hey Tingel en Edwin,

Op zo een korte tijd al zoveel gedaan. Goe hé. Verder doen zo. Nie teveel slapen, dat doen jullie maar nadien als jullie terug zijn. Veel genieten van alles rondom jullie en van elkaar. Laat jullie daar maar eens goe verwennen. Hopelijk vergeef je ons, ons geplaag op den bureau hé Elsje. 't Was maar om te lachen.
Maar ............... toch oppassen als jullie over de loopbrug gaan hé met al da gewicht.
Vergeet jullie dekentje nie als je naar de film gaat, want 't kan daar frisjes zijn op het dek.
Plaagkusjes van kiek (alias Carine)

Laura Abigail

AAAAAAAARG! Universal! Jaloers! :D
hippe foto's trouwens, leuk dat we mee mogen volgen ;)
x