Edwin-Els.reismee.nl

Aruba

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen, alhoewel onze wekker per ongeluk aanstond en die ons onnodig wakker maakte, maar gelukkig niet te vroeg.
Na het late ontbijt zijn we nog eens in het zwembad gesprongen, want het was toch wel heel warm.
Rond 13u zijn we dan aangekomen in Aruba, in de hoofdstad Oranjestad. Naast ons lag een zusterschip van The Coral Princess, The Caribbean Princess, deze is nog een maatje groter 3100 gasten aan boord terwijl wij met bijna 2000 zijn. Maar deze kan niet meer door het Panamakanaal. We hadden geen concrete plannen omdat onze excursie die we geboekt hadden afgelast was. Maar toen we aan wal gingen stonden daar al direct mensen die een rondleiding op het eiland aanboden, dus hebben we daar gretig gebruik van gemaakt.
Aruba heeft een woestijnklimaat. Het is hier heel erg droog en warm, maar er staat hier wel erg veel wind. Wij zijn naar een aantal rotsformaties geweest waar we er één konden beklimmen en als je jezelf niet stevig zette, dan leek het of je werd er gewoon afgeblazen.
Geiten lopen hier gewoon in het wild rond en die mogen dan het klein beetje gras wat er aan de kant van de weg groeit, afgrazen.
Door het droge landschap zie je hier ook heel veel cactussen. De enige plaats waar je hier echt gras naast de weg ziet is waar de rijke mensen wonen. We zijn door een rijke wijk gereden en wauw, daar staan echt wel mooie huizen tussen, maar een beetje te hoog gegrepen voor onze portemonnee. Maar uitzicht op de Caraïbische zee, een eigen zwembad, een droom van een villa, wie wil da nu niet he!?
Hier zijn de gewonen huisjes ook wel mooi, lage bouwstijl en allemaal in mooie felle kleuren.
We zijn ook langs het nieuwste RIU PALACE resort gepasseerd, amaai da's echt wel een beetje overdreven chique, maar wat bewonderenswaardig is, is dat het gebouwd is in máár 9 maanden.
De stranden zijn hier ook prachtig. Onze gids reed ons er gewoon voorbij, maar ik heb dan toch eens geroepen en gevraagd of we even konden stoppen voor een foto.
Terug in de haven zijn we nog een beetje gaan shoppen en daarna was het tijd om terug aan boord te gaan en terug in het zwembad te springen. Het is hier echt serieus warm. Nu gaan we richting Fort Lauderdale varen en daar zou het wel minder warm zijn, dus kunnen we terug aan een normalere temperatuur gewoon worden tegen dat we naar huis komen.