Edwin-Els.reismee.nl

Eerste dag aan Boord

Deze morgen was het zonnetje weer goed aanwezig in LA. Ons ontbijtje op een terras aan een Starbucks cafe was dan ook heel gezellig. We Hebben ook nog de nodige foto’s van Downtown LA genomen.

Om 13u was het tijd om richting San Pedro te vertrekken om in te schepen op onze cruise. We hadden er een beetje schrik voor omdat er toch bijna 2000 passagiers aan boord kunnen. Maar de check-in en inscheping ging heel erg vlot.

Wat een gigantisch schip!!! Ik had al direct door dat ik hier wel een aantal keer mijn weg zou kwijt zijn. Edwin die kon zich al direct goed oriënteren.

Rond 16.30u is onze cruise begonnen. Eenmaal op open zee voelden we het schip toch wel goed op en neer wiebelen. Later rond etenstijd was het nog meer voelbaar. Ons tafelgezelschap, bestaande uit 6 andere gasten allemaal van de USA, vertelden ons dat dit stuk zee, California en het noordwesten van Mexico, altijd wel wat ruwer was en dus meer voelbaar. Achja, zolang we maar niet uit ons bed glijden vannacht. J

Het diner was trouwens heel erg gezellig, het Engels praten gaat ons blijkbaar goed af, want we kregen zelfs complimenten voor ons Engels. Ons gezelschap aan tafel was heel erg aangenaam. We denken niet dat we ooit een avond met twee alleen aan tafel gaan vragen want met zo’n hoop bij elkaar leer je tenminste andere mensen kennen.

Daarna nog wat rondgewandeld en het schip nog wat verkend, maar dat is zo groot dat we nog niet goed door hebben wat er allemaal nog is. Morgen hebben we een hele dag op zee, dus we kunnen het nog eens rustig aan opnieuw doen. J

Vannacht hebben we onze eerste uur verandering, onze nacht is dus 1 uurtje korter want we veranderen van tijdzone.