Edwin-Els.reismee.nl

Accapulco

Alles is ok, maar het verslag zal voor mlorgen zijn wegens te weinig tijd vandaag, vanavon

Acapulco

Rond 9u was het schip aangelegd in de Baai van Acapulco. We hadden allebei best wel hoge verwachtingen van Acapulco want eigenlijk was dit de enige plaats van het westen van Mexico die we 'kenden'. Wij hadden ons ingeschreven voor de georganiseerde wandeling door Acapulco.

We kregen allemaal een koptelefoontje waardoor we naar onze gids moesten luisteren. Onze gezelschap begaf zich eerst naar het fort gelegen in deze baai ter bescherming van de piraten. Heel interessant en leerrijk om te zien.

Daarna ging de tocht verder naar het oude Acapulco. Eerlijkheid gebiedt ons om te zeggen dat we het liever in die 'oude' tijd hadden willen zien, want nu waren we er niet zo van onder de indruk. Een oud hotel dat we zagen was best wel mooi en later een huis van een oud Mexicaans president dat omgebouwd was tot galerij dat ons het 'oude' Acapulco van vroeger liet zien waren nog de moeite, maar al de rest viel tegen. Ofwel heeft onze gids ons niet het mooiste van Acapulco laten zien, ofwel heeft het toch veel van zijn glorie verloren.

Voor ons had het nog niet de helft van zijn aantrekkingskracht dan wat Cabo San Lucas op ons heeft gehad. Een beetje een tegenvaller dus, want later op het schip door anderen werd bevestigd.

Maar na het uitvaren van de baai hebben we ons nog goed geamuseerd. Elke keer als de Coral Princess een haven heeft aangedaan, vertrekken we weer met een live-optreden van Retrospect, de liveband van het schip. Echt leuk om naar te luisteren en daarna konden we op groot scherm een live-concert van Tina Turner volgen. Dat was echt wel fantastisch. Onder de avondzon met een boek, genietend van Tina's muziek en aansluitend zagen we voor het eerst de zonsondergang aan boord. Andere avonden zaten we dan al op onze kamer, maar nu namen we nog even de tijd om hier van te genieten. Heel erg mooi!

Na een deugddoend douche genoten van ons heerlijk avondmaal, jammie jammie! J, lekker soep met oesters, dus dat was iets voor Edwin.

Later op de avond was er nog een geweldige Mexican Party op het bovenste dek, in openlucht dus. Leuke dansen, plezante spelletjes. Eén daarvan was niet de stoelendans maar de Mannendans. J Mannen in de binnenste cirkel en vrouwen in een buitenste cirkel, er rond dansend op 'La Bamba' en als de muziek stopte moesten de vrouwen allemaal een man vastnemen. Wie er geen had lag er uit en wanneer er twee vrouwen één man vast hadden, dan was de vrouw die het belangrijkste deel van de man vast had gewonnen. J dat gaf wel een lachwekkende taferelen. J

We zijn niet heel de party gebleven want de volgende dag ging de wekker voor 7u omdat we vroeg op uitstap gingen in Huatulco.

d party on deck
Laughing