Edwin-Els.reismee.nl

Huatulco

Huatulco

Vanmorgen al vroeg opstaan omdat onze uitstap al vroeg vertrok. Eerst nog lekker ontbeten en bij Amerikanen aan tafel gezeten die in Hawaii wonen. Heel interessant J, ze doen daar ook cruises J

Deze baai van Santa Cruz was ons veel meer bevallen dan die van Acapulco, veel kleiner en authentieker. Onze uitstap was ook veel interessanter want het bracht ons bij lokale gemeenschappen hier in Huatulco. (Trouwens uitgesproken als Watulco J)

We zagen verschillende gemeenschappen waar ze ons lieten zien wat hun 'specialiteit' was.

Bij de eerste konden we dan ook proeven van Tortilla's met Tamales.

De tweede was een cactusplantage, waar we eerst een vers stuk cactus mochten proeven en daarna nog een tortilla gevuld met een cactussalsa.

De volgende was een gemeenschap die manden en houden en dergelijke maakten van een bepaalde lage palmsoort.

Verder nog een familie die natuurlijke limonades maakte, waar we konden proeven van een limonade met hibiscus en één met appelsienen.

Onze laatste stop was een stenenmaker met nog een bananenplantage. Hier konden we proeven van enkele verschillende bananensoorten en kleinere hapjes.

We moesten om 12.30u al terug op het schip zijn en daarom moesten we ons uiteindelijk nog haasten. Daardoor konden we jammer genoeg maar weinig of geen foto's nemen van het mooie strand daar.

Omdat het zo heel erg warm was, zijn we snel ons zwemgerief gaan aandoen, een plekje bij het zwembad gezocht en weer lekker gaan genieten van de zon... en het zwembad, maar mannekes, we verschoten ons bijna een bult toen we in het zwembad gingen. Amaai dat water was ondertussen veel warmer geworden. Gisteren waren we er niet in geweest, maar dit schol zeker een aantal graden met de temperatuur van het zwembadwater op mijn verjaardag!

Het schip moest vandaag door een gebied waar er een straffe wind staat. Ze hadden ons al gewaarschuwd in het dagelijks krantje, maar we hebben het ook gevoeld. De ligstoelen op het bovenste dek werden allemaal preventief opgeruimd. We zijn uiteindelijk ook maar in onze kamer verdwenen. Tot nu. Nu is het weer richting Dining Room. J

Misschien zullen we vanavond alle gerechten een fotogaferen! J